Notjustme

Träning som lönar sig!

Allmänt Permalink5
Efter graviditeten när jag gick upp 17 kilo bestämde jag mig för att jag skulle kämpa för att komma tillbaka dit jag började ifrån. Ja ni vet så gott det går efter en graviditet :) 
 
Jag har skyndat långsamt. I början tränade jag hemma, gick promenader och körde övningar ifrån en träningsbok för nyblivna mammor. Jag var ganska deppig över att jag inte såg några resultat och jag störde mig väldigt mycket på degklumpen till mage.... Allt tjat om att det kommer försvinna när du ammar, att barnet äter upp en..ja tjena! Alla har verkligen inte den turen. Jag unnar de med den turen, jag var bara inte en av dom. 
 
Jag började gå ut och jogga, började träna på friskis igen vilket var ren lycka! I somras började även jag och Gustav med lätt Lchf här hemma. Inte på jobbet, det går inte och inte på helgen men på vardagskvällar. Sötsaker äts på helgen, precis som förut. Jag tränar 2 gånger i veckan (istället för 3 som innan graviditeten) och ska nu innan sommaren försöka få in 2 pass på friskis och 1 jogg i veckan (det borde gå) 
 
Det är ett pussel att få ihop jobb, Mio, träning, varandra och socialt liv men det går :) Eftersom både jag och Gustav mår väldigt bra av träning så värdesätter vi det högt och ger varandra tid för det - det är kärlek för mig. Sen försöker vi att det inte ska ta bort allt för mycket tid av Mios tid eller familjetiden <3 men har han en glad och nöjd mamma och pappa (som får träna) så känner nog han desamma! 
 
Jag har mätt, vägt och fotat mig från 5 veckor efter förlossningen och med jämna mellanrum. För mig är inte det viktiga vad vågen säger utan mer hur kroppen känns och ser ut (sen väger muskler mer än fett). Jag mätte mig igår och jag har tappat 11 cm ifrån både midjan och magen :D känns sååå roligt!! När jag är på friskis så är jag noga med att utmana mig själv varje gång vilket man kanske inte alltid gör. Man liksom kör sina vanliga pass och tänker på vad man ska göra i helgen... Haha (eller är det bara jag?!) 
Det tog emot att lägga upp den här bilden och jag tvekade läänge innan jag gjorde det men jag bjuder på den. Jag vill peppa!! Träning lönar sig! <3 
 
Puss/J 
#1 - - Ischa:

Finaste du 💕

Svar: ❤❤❤
Jossan

#2 - - Ellen:

Åååh Jossan va grym du är! Riktigt stolt och imponerad, en riktig inspiration 😃💕

Svar: åh tack Ellen 😀💜
Jossan

#3 - - Nora :

Du ser ju jättebra ut!!!

Svar: tack ❤❤❤
Jossan

#4 - - Frida:

Va grym du är! Vilket jobb👍🏼 och jäklig snygg rumpa😘

#5 - - Hanna None:

❤️❤️ Grymt!! Snygging!

Till top