Notjustme

Ni glömmer väl inte?!

Allmänt Permalink1
Blir galen på mina kompisar som slarvar med mat och mellanmål!! För mig är det så att om jag slarvar med mat eller mellanmål under dagarna blir jag jättesugen på kvällen... Sötsugen! Men när jag äter ordentligt så minskar det suget rejält! Sen gäller det ju att ha bra alternativ hemma när man blir lite sugen på någonting. (Det är ju mycket bättre med ex. en näve nötter än några godisar men man kanske inte ska äta nötter varje kväll...)
 
Jag brukar alltid tänka att man ska äta som man tränar 😊 tränar man mycket kan man äta mer och tvärtom. Sen är nyckeln att äta balanserat! Ät av allt, även godis då och då 😋 hur kul är det annars? 
 
Igår efter träningen åt jag Kyckling med currysås och en tomatsallad med fetaost 
 
Till lunch åt jag rester från igår men med soyastekta champinjoner och broccoli och liite ris
 
Till Middag ikväll blev det Lax, kokta polkabetor,  en halv potatis, tomatsallad och en kall sås på cream fraiche, dill, citron, citronpeppar och lite majonnäs. Supergott!!
Asså visst äter man med ögonen? 😍 
 
Måste fortsätta såhär nu med maten! Tänka alternativ till kolhydrater och variera annars blir det såå tråkigt! 
 
Vilket matinlägg det blev nu haha 
 
Puss/J 
 
 
#1 - - mamma:

koka upp quinoa o låt det svalna, blanda i tomater o zucchini o vad du vill så blir det en härligt matig sallad till kyckling, eller kött eller fisk

Till top