Notjustme

Det här med amning

Allmänt Permalink1
Från första stund har amningen fungerat jättebra! För någon månad sen så började Mio krånglade lite när han skulle äta, mjölken kom inte tillräckligt fort och tog slut snabbt vilket gav en frustrerad bebis som ibland matvägrade! 
 
Tiden gick och hos Bvc fick vi höra att Mio hade dippat nedåt från sin kurva som redan var under medel. Vi fick en tid för extra koll för vikten. Vi köpte hem ersättning ifall att och en dag vägrade han att äta från mig, provade allt! Han skrek och var vrålhungrig. Vi provade då att ge honom ersättning från flaska och han slukade den på en gång :) på extra kollen hos barnmorskan berättade vi allt och hon sa att vi skulle fortsätta ge honom ersättning emellanåt. En sån lättnad!!! 
 
Överallt förespråkar dom om amning och är något som många har en åsikt om och självklart hade jag velat fortsätta helamma om det hade gått!
 
Det har legat som en stress hos mig vilket i sin tur förs över till Mio. Han blir frustrerad - jag blir frustrerad...Nu när han ammar ungefär varannan var tredje gång och ammar hela natten är det som all stress och nervositet kring amningen (ska det funka den här gången?!) är som bortblåst och vi har fått en ännu nöjdare och gladare bebis :) han har även gått upp och ligger på sin kurva igen vilket är jätteskönt! Att Gustav får vara med och knyta an vid matstunden tycker han är jätteroligt och jag kan gå iväg och träna eller bara vara Josefin för en stund vilket är toppen. 
 
Såå det jag vill säga med det här är att gör precis som du/ni känner och skit i hetsen kring allt det här! Du/ni känner ert barn bäst och jag tror att ni gör det bästa för just ert barn, eller hur?!;) 
 
 Puss/J
#1 - - Hanna None:

Håller med! Man ska gå på magkänsla och folk som har åsikter ger man fingret! PUSS ❤️ Ni är bäst!

Till top